Skip to content

سيستم آموزشی كشورتركيه

كارشناسی :

اين مدرک پس از دوره تحصيلي چهار ساله در دانشگاه اعطا ميشود. البته طول دوره تحصيلي در رشته هاي دندانپزشكي، دامپزشكي و داروسازي پنج سال و رشته پزشكي شش سال است.

كارشناسی ارشد :

طول اين دوره 2سال است وبه فارغ التحصيلان اين دوره هاعنوان اعطامي شود.كارشناسي ارشدعلوم(MS)وكارشناسي ارشد(MA)

مقطع دكتری :

حرفه اي، رساله دكتري و دفاع از رسالاين دوره به طور كلي هشت ترم به طول مي انجامد كه حداقل شامل هفت درس و 21واحد، آزمون دكتري ميشود.

شرايط پذيرش :

براي پذيرش در تمام دورهه اي كارشناسي در تركيه اخذ ديپلم معتبر دبيرستان و نمره كافي در آزمونهاي پذيرش دانشجو با عنوان YGSو LYSمورد نياز است. اين آزمونها درواقع آزمونهاي متمركزي هستند كه توسط مركز انتخاب و پذيرش دانشجويان (OSYM) برگزار ميشوند كه اين مركز تحت نظارت شوراي آموزش و پرورش تركيه است. آزمون (YGS) معمولا در خلال ماه آوريل و آزمون (LYS) معمولا در خلال ماه ژوئن و به صورت هماهنگ در سراسر كشور برگزار ميشود.

دانشجويان خارجی و بين المللی در تركيه :

علاقمندان به تحصيل در تركيه بايد تحصيلات متوسطه خود را كه معادل با تحصيلات دبيرستان در تركيه است به پايان رسانده باشند. آنها مستقيما اقدام به پذيرش در رشته هاي مورد نظر خود در دانشگاهها ميكنند. دانشجوياني كه علاقمند به اخذ مدارک كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكتري در تركيه هستند نيز ميتوانند مستقيما اقدام به اخذ پذيرش در دانشگاه مورد علاقه خود نمايند. اين دانشگاهها هر كدام شرايط پذيرش خاص خود را دارند. براي دانشجويان بين المللي از سوي وزارت آموزش ملي تركيه بورسيه هاي تحصيلي نيز ارائه ميشود.

مقالات دیگر

هنوز نظری ندارید ، صدای خود را به زیر اضافه کنید!


نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *